Gadżety reklamowe cieszą się obecnie coraz większą popularnością, gdyż stanowią doskonały nośnik, pozwalający na wprowadzenie nazwy oraz logo firmy w przestrzeń publiczną. Dzięki nim szybciej i łatwiej trafisz do potencjalnego klienta, a także zaprezentujesz swoje produkty. Do najczęściej wykorzystywanych technik wykonywania nadruków na gadżetach należy sitodruk, folia flex druk, flex-flock oraz sublimacja. Przeczytaj, dlaczego ostatnia z wymienionych technik sprawdza się najlepiej.

Na czym polega druk sublimacyjny?

Druk sublimacyjny nazywany jest inaczej drukiem termotransferowym, gdyż wymaga zastosowania wysokiej temperatury oraz wysokiego ciśnienia, które pozwalają na przejście polimeru ze stanu stałego w stan gazowy z pominięciem stanu ciekłego. Druk sublimacyjny wykonuje się na polimerach, uwalniających pod wpływem wysokiej temperatury swoją strukturę i tworzących mikropory. Następnie przeprowadzamy pigmentację tuszu wydrukowanego na papierze sublimacyjnym, w trakcie której w temperaturze 140-185 stopni Celsjusza pigmenty przechodzą w stan gazowy i parują. Gazy te  z kolei pod wpływem nacisku prasy kierowane są na sublimowaną powierzchnię i wnikają w strukturę poliestru.

Jakie są zalety druku sublimacyjnego?

Druk sublimacyjny jest uniwersalny, sprawdza się bowiem na tak różnych materiałach oraz przedmiotach, jak:

  • tkaniny poliestrowe,
  • kubki,
  • szklanki,
  • blachy aluminiowe,
  • drewno.

Co więcej, nadruki metodą sublimacji  nie odpadają i nie kruszą się nawet na skutek wielokrotnego prania czy zginania. Odporne na czynniki atmosferyczne takie jak deszcz, śnieg czy niskie bądź wysokie temperatury z powodzeniem mogą być umieszczane na flagach reklamowych. Kolejne zalety druku sublimacyjnego to jego bezwonność, ekologiczność i brak konieczności użycia rozpuszczalników. Metoda sublimacji nie zniszczy materiału,  zdeformuje go, ani nie przypali. Dzięki niej stworzysz trwałe i realistyczne nadruki w głębokich, nasyconych kolorach.